KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka klauzula informacyjna znajduje się w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

EPAS – VI edycja

VI edycja programu EPAS już wystartowała!

Miło nam wszystkich poinformować, że VI edycja programu Szkoła – Ambasador Parlamentu Europejskiego właśnie się rozpoczęła. W dniach 2-3 października uczniowie naszej szkoły wzięli udział w szkoleniu online. W roku szkolnym 2020/2021 program będzie realizowany przez następujących uczniów:

Klasa II h (men):

  1. Julia Sadłowska
  2. Kamila Sil
  3. Maja Cedro
  4. Julia Piechura
  5. Zuzanna Bednarek
  6. Joanna Lechowska
  7. Aleksander Kostanek
  8. Adam Radzyński
  9. Ada Świech

Klasa II e (m-f):

  1. Patrycja Gierczak

Klasa II g (b-ch):

  1. Rita Wiśniewska
  2. Adrianna Bała
  3. Maciej Kowalski
  4. Aleksandra Grad
  5. Wiktoria Wydrzyńska
  6. Oliwia Łączna

Klasa I men:

  1. Maja Osińska
  2. Aleksandra Witkowska
  3. Roksana Nockowska

Koordynatorkami programu tak jak to było w roku ubiegłym są Pani Katarzyna Kozioł-Machel oraz Pani Mariola Rychlik.

Pierwszego dnia szkolenia po wprowadzeniu technicznym i omówieniu zasad programu młodzież wysłuchała wystąpienia Premiera Włodzimierza Cimoszewicza, po którym nastąpiła tura pytań i odpowiedzi od uczestniczek i uczestników spotkania (mieliśmy w tym swój udział). Następnie odbyła się dyskusja na temat "Jak wystartować z działaniami w tym dziwnym roku? - wymiana doświadczeń z początku pandemicznego roku". Po odbytej dyskusji rozpoczął się tzw. inspirownik, czyli planowanie działań, które odbyło się w trzech niezależnych grupach warsztatowych:

  1. Lekcje europejskie.
  2. Działania w social mediach.
  3. Organizacja Dnia Europy.

Wszystkie pomysły uczestników przedstawione zostały przez prowadzących: Pana Mateusza Wojcieszaka z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Pana Mateusza Koniecznego, trenera, mentora. Wskazówkami dzielili się również nauczyciele realizujący program.

Zwieńczeniem pierwszego dnia była prezentacja Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży, czyli "Wymiana międzynarodowa: U mnie i u Ciebie".

Drugi dzień szkolenia rozpoczął się od prezentacji i dyskusji nad książką "Szramy. Jak psychosystem niszczy nasze dzieci". W jaki sposób rozmawiać i definiować problem?

Następnie odbyły się trzy niezależne sesje szkoleniowe:

  1. Internetowe narzędzia do pracy z uczniami – przegląd i wspólne testy aplikacji.
  2. Jak wykrywać fake newsy i być uważanym za dezinformację – praktyczny warsztat z Wojownikami Klawiatury.
  3. Jak dbać o swój dobrostan psychiczny w czasie pandemii.

Po odbytym szkoleniu nie pozostało nic innego, jak tylko realizować wszystkie pomysły, o których będziemy na bieżąco informować.


3... 2... 1... Start! Europejskie Arbuzy.

12 października odbyło się spotkanie organizacyjne dotyczące programu europejskiego EPAS z udziałem młodszych ambasadorów pod opieką Pani prof. Katarzyny Kozioł-Machel. Uczniowie sprawnie podzielili się obowiązkami, ustalili główne cele działania na najbliższy rok oraz zaplanowali mnóstwo ciekawych akcji związanych z projektem. Głowy uczniów są pełne świetnych pomysłów, których owoce będą wkrótce widoczne dla wszystkich w całej szkole.

Uczestnicy VI edycji programu EPAS


Kontrakt na realizację programu już podpisany

Dnia 15 października grupa uczniów realizujących program "Szkoła – Ambasador Parlamentu Europejskiego – EPAS" wraz z koordynatorkami Panią Katarzyną Kozioł-Machel i Panią Mariolą Rychlik podpisała kontrakt z dyrektorem szkoły Panem Arkadiuszem Broniarkiem na realizację programu.

W świetle podpisanego dokumentu, celem programu jest poszerzenie wiedzy uczniów szkół średnich o europejskiej demokracji parlamentarnej, europejskich wartościach obywatelskich, procesach demokratycznych, decyzyjnych oraz roli Parlamentu Europejskiego. Zrozumienia praw przysługujących uczniom jako europejskim obywatelom oraz uzyskania informacji, jak mogą aktywnie uczestniczyć w życiu demokratycznym Unii Europejskiej.

Na mocy niniejszego kontraktu:

  1. Uczniowie przyjmują temat programu do wykonania.
  2. Uczniowie zobowiązani są do:
    1. wspólnego z opiekunami programu omówienia i ustalenia zasad współpracy w realizacji programu oraz podziału zadań w zespole;
    2. czynnego uczestnictwa w realizacji programu i wywiązywania się z podjętych i wyznaczonych zadań;
    3. systematycznej pracy w zespole;
    4. przedstawienia efektów pracy na poszczególnych etapach podczas zaplanowanych konsultacji z nauczycielami;
    5. publicznej prezentacji wyników programu po jego zakończeniu w terminie uzgodnionym z opiekunami.
  3. Nauczyciele zobowiązują się do:
    1. przygotowania dokumentacji i zapoznania uczniów z zasadami jej prowadzenia;
    2. czuwania nad prawidłowym przebiegiem projektu;
    3. opieki nad zespołem podczas realizacji programu, udzielania wsparcia i konsultacji;
    4. pomocy uczniom na każdym etapie realizacji programu;
    5. oceny programu.
  4. W przypadku niedotrzymania terminu przedstawienia efektów pracy uczeń otrzyma ustne upomnienie i możliwość uzupełnienia braków w terminie określonym przez nauczycieli – opiekunów.
  5. Terminy konsultacji są dostosowane do bieżących potrzeb uczniów.